Google přestal ve své službě News zobrazovat weby ruských státních médií

Americká internetová společnost Google přestala ve své službě Google News (Zprávy Google) zobrazovat weby médií financované ruským státem. Platí to mimo jiné pro televizi RT, zpravodajský server Sputnik nebo pro tiskovou agenturu TASS. Nějaký čas ale potrvá, než se změna plně projeví ve všech zemích a systémech, sdělila česká pobočka Googlu.

Odstranění ruských zdrojů informací platí globálně i pro další platformy, ve kterých se zobrazuje zpravodajství. V úterý také Google zablokoval na videoserveru YouTube v Evropě kanály spojené s televizí RT nebo webem Sputnik, označovaným za dezinformační. Blokuje také mobilní aplikace spojené s RT a Sputnikem z obchodu Google Play v celé Evropě.

Google také podle vyjádření prezidenta pro světové záležitosti Kenta Walkera pracuje na tom, aby omezil doporučování, pozastavil možnost zpeněžování a omezil i dosah takového obsahu, který produkují média financovaná ruským státem.

„V této mimořádné krizi přijímáme mimořádná opatření, abychom zastavili šíření dezinformací a narušili dezinformační kampaně na webu,“ uvedl Google na svém blogu. Google také dočasně zablokoval některé funkce svých map, například dopravní vrstvu nebo údaje o vytížených místech.

Dezinformační příspěvky v řetězových e-mailech a na sociálních sítích lze podle Bohumila Kartouse z Českých elfů rozdělit na tři skupiny. Jednak se snaží ospravedlnit útok ruské armády, k čemuž slouží například údajné fotografie genocidy ruského obyvatelstva na Donbase a v Luhansku na východě Ukrajiny. Ve druhé skupině jsou příspěvky, které se snaží doložit, že Ukrajina není plnohodnotný stát a je ztotožněna s odkazem Banderovců. Třetí skupinou jsou videa uctívající ruskou armádu, která je podle těchto příspěvků výborně připravena na válku.

Zdroj: allnews.cz

Zdroj: SOCIAL MEDIA NETWORK NEWS

Napsat komentář